NOUTATI IN SHOWROOM
19.03.2020

Noul SUPERB iV - Acum la dealerul tău ENDURO!

Prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in are o autonomie electrică de până la 55 km conform WLTP› Motorul pe benzină 1,4 TSI şi motorul electric generează împreună 160 kW (218 CP)› Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment, conectivitate şi asistenţă
Superb iV

SUPERB iV este prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in. Combinând un motorul electric cu un
motor pe benzină, acest model oferă mobilitate prietenoasă cu mediul, fără compromisuri în privinţa
performanţelor. Bateria are o capacitate de 37 Ah şi 13 kWh de energie, iar emisiile de CO₂ ale
maşinii se situează sub 40 g/km. Autonomia pur electrică este de până la 55 km, conform WLTP.
ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP.
Bateria poate fi încărcată foarte simplu de acasă, peste noapte, de exemplu, folosind o priză
standard sau un wallbox, caz în care încărcarea durează 3 ore şi 30 de minute, la o putere de
3,6 kW. Intrarea pentru cablul de încărcare se află sub o clapetă integrată în grila radiatorului.
ŠKODA SUPERB iV îşi poate reîncărca bateria şi în timpul condusului, folosind motorul pe benzină
şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Astfel, şoferul ar putea conduce ultima parte a unui
drum mai lung, spre exemplu, în oraş, fără a produce acolo emisii.
Deosebit de dinamic, graţie susţinerii electrice
Motorul electric de 85 kW permite condusul pur electric, dar, când e cazul, oferă şi asistenţă
motorului 1,4 TSI care generează 115 kW (156 CP). Aceasta se poate întâmpla automat sau la
cererea şoferului. Funcţia de selectare a modului de condus oferă trei setări speciale: modul
SPORT, modul E şi modul HYBRID. În modul SPORT, şoferul are acces la puterea maximă de
160 kW (218 CP) şi la cuplul de 400 Nm. În combinaţie cu transmisia automată DSG, care este o
dotare standard, şoferul beneficiază astfel de potenţialul dinamic maxim, pentru condusul deosebit
de sportiv. În modul E, ŠKODA SUPERB iV este pus în mişcare exclusiv de baterie. În modul
HYBRID, sistemul electronic reglează interacţiunea dintre motorul pe benzină şi cel electric.
Bateria litiu-ion de înaltă tensiune este instalată în podeaua șasiului, în faţa punţii spate.
Capacitatea portbagajului modelului SUPERB SUPERB iV este de 485 l la limuzină şi 510 l la
Combi. Rezervorul are capacitatea de 50 l de benzină. Din exterior, hibridul poate fi identificat în
baza emblemei iV din spate. Privind din faţă, se observă bara redesenată, cu model de fagure şi
aşa-numitele Air Curtains. Datorită generatorului de sunet E-noise, ceilalţi participanţi la trafic,
precum bicicliştii şi pietonii vor putea să audă din timp când se apropie ŠKODA SUPERB iV când
maşina se deplasează în modul de condus pur electric.

Detalii specifice la interior
La interior, ŠKODA SUPERB iV se diferenţiază de celelalte modele ale gamei, cu motor cu ardere,
prin mai multe detalii specifice. Acest model include în dotarea standard display-ul color Maxi DOT
multifuncţional şi poate fi echipat opţional cu afişajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi. Sistemul de
infotainment oferă submeniuri specifice modelului iV, precum nivelul curent de încărcare al bateriei
sau autonomia pur electrică. Folosind butoanele de pe consola centrală, maşina poate fi setată şi
direct în modul Emode sau cel SPORT. Cu aplicaţia e-Manager din meniul sistemului de
infotainment poate fi setat un profil în funcţie de oră. Astfel, sistemul de aer condiţionat va porni
încă înainte de începutul călătoriei şi şoferul se poate asigura că bateria este încărcată când are
nevoie de ea. El poate, de asemenea, alege dacă sistemul de aer condiţionat va fi alimentat de la
priză sau de la bateria maşinii.
Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment
Sistemul de infotainment Amundsen inclus în dotarea standard are display-ul de 8 inchi, iar
sistemul opţional Columbus dispune de un ecran de 9,2 inchi. Ambele sunt din gama celor ai noi
sisteme de infotainment, având integrat un eSIM, datorită căruia sunt mereu on-line, în baza datelor
incluse. Informaţiile în timp real din trafic şi suportul on-line permit calcularea mai rapidă şi mai
precisă a rutelor. Sistemul poate notifica în timp real şoferul cu privire la blocajele din trafic, putând
calcula astfel rapid o rută alternativă. Trecerea de la serviciile on-line la cele off-line se face practic
imperceptibil.
Noi sunt şi aplicaţiile de infotainment ce pot fi selectate direct din automobil, din Shop, folosind
ecranul central. Aceste aplicaţii de infotainment includ şi o aplicaţie meteo care poate afişa starea
meteo pentru întreaga Europă şi o aplicaţie de ştiri care le permite utilizatorilor să se aboneze la un
news-feed. Din Shop, clienţii pot, de asemenea, selecta pachete adiţionale de date. Astfel,
pasagerii pot beneficia de un anumit volum de date prin intermediul hotspot-ului de la bord, de
exemplu.
Actualizările automate pentru softul sistemului şi hărţi sunt gratuite timp de un an. Acelaşi lucru este
valabil şi pentru serviciile on-line mobile ŠKODA Connect. Acestea includ servicii precum Service
Proactive, accesul de la distanţă la automobil sau servicii specifice modelului SUPERB iV, precum
„Încărcare” sau „Aer condiţionat”. Cel din urmă îi permite şoferului să controleze sistemul de aer
condiţionat de la distanţă. Dacă sistemul de aer condiţionat este folosit în timp ce maşina este pusă
la încărcat, nu va consuma din baterie.
Tehnologiile SmartLink permit controlul aplicaţiilor smartphone-ului prin intermediul ecranului
sistemului de infotainment, folosind Android Auto şi MirrorLink™ (wireless pentru Apple CarPlay).
Opţional, sistemul de infotainment Amundsen poate fi combinat cu afişajul Virtual Cockpit, care
oferă mai multe moduri diferite de afişare. Cei care aleg sistemul de top Columbus, vor dispune în
echiparea standard de Virtual Cockpit. Sistemului Columbus include funcţia de comandă prin
gesturi şi un touchscreen personalizabil. Iconiţele de pe ecranul sistemului de infotainment pot fi
aranjate după preferinţe, folosind un singur deget.
Sistemele de asistenţă adiţionale
Pentru ŠKODA SUPERB iV sunt rezervate două sisteme de asistenţă exclusive. Trailer Assist
simplifică enorm manevrarea cu spatele a maşinii când aceasta are ataşată o remorcă. Display-ul
prezintă o schiţă a maşinii cu remorcă, văzute de sus. Şoferul poate selecta direcţia şi unghiul în

 

care să se deplaseze remorca cu spatele. În acest sens, el poate utiliza butonul de ajustare a
oglinzilor exterioare, la fel ca pe un joystick şi apoi trebuie doar să ţină sub supraveghere traficul şi
să acţioneze frâna şi acceleraţia. Sistemul preia controlul volanului. Al doilea sistem este Area
View. Acesta face uz de patru camere video pentru a oferi şoferului o vedere panoramică de 360
de grade a maşinii. Aceasta va fi afișată pe ecranul central.